Els pastorets, un clàssic del Nadal

Nadal és època de tradicions i una de les més arrelades són les representacions dels pastorets. Aquesta juntament amb el pessebre vivent i els festivals escolars són alguns dels actes que qui més qui menys ha viscut en algun moment de la seva vida. Quants de vosaltres no us heu disfressat de dimoni, àngel o pastoret , encara que siguin dels que fan embalum i només tenen una frase ? Qui no ha anat mai a una funció de pastorets on un Lucífer amb mala baba critica els polítics locals o fa befa de l'actualitat. Qui no ha vist mai cap arcàngel sant Miquel amb l'espasa resplendent derrotant al dimoni. Qui no ha rigut amb la por dels pastorets i els seus comentaris còmics . Però d'on vénen els pastorets? Quan temps fa que es representen? Qui ho sap? Doncs la Coordinadora de Pastorets de Catalunya



 


Si tot això són records d'infància o encara hi participeu és un fet que desconeixem ( sempre es pot arreglar amb una foto vestit de dimoni o amb un comentari de que bé que ho fèieu). Imatges com aquestes dels nens de la parroquia de l'Assumpta dels dos ultims anys. Vaaaaa animeu-vos i envieu-nos les vostres fotos de pastorets

Els pastorets de la parroquia de l'Assumpta els anys 2008 i 2009

Mentrestant us deixo amb un vídeo d'uns pastorets una mica estranys i un enllaç a un joc de Àlex del Tentacle.










Si heu tingut la paciència d'arribar fins aquí, només un queda recollir la xocolata d'avui. Bon profit!




Comentaris

  1. La meva mare m'explica que, de joveneta, a la seva Parròquia feien Pastorets (i en català!! i això havia de ser a finals dels anys 40... hehe) Jo no n'he fet mai, però mai em perdo la representació dels nens de catequesi. Les fotos estan lleugerament distorsionades per preservar la identitat dels xiquets, clar... tot i així, a que estan macos? ;-))

    Molt bona tota l'explicació i l'enllaç a la Coordinadora de Pastorets de Catalunya, MIREIA!... No tenia ni idea de que existia :-)

    ResponElimina
  2. crec que avui no podré agafar la xocolatina.... ho confesso.... mai he vist els pastorets!

    ResponElimina
  3. Jo tampoc he participat mai en cap representació dels Pastorets però si que n'he vist més d'una. ;-)

    A Vila-seca, els Pastorets cada any són organitzats pel Centre Catòlic "El Centru" i a Youtube he trobat
    AQUEST VÍDEO de no fa gaires anys. El pastor més alt és en Xavier Grasset.

    Ja he dit que jo no hi surto i per tant no sé si em toca xocolatina o no. Per si de cas, jo me l'emporto i ja em direu alguna cosa (però no tardeu gaire que sóc molt llaminer i no durarà gaire) :-DD

    ResponElimina
  4. Jo només vaig participar una vegada. feia d'àngel, però només per fer "bultu". Molt bo l'article, sempre aprenem coses noves.:)

    ResponElimina
  5. Jo tampoc no he fet mai Els pastorets, encara que de vegades tingui una mica de complex de pastoreta. Però si que els he vist i grabat en video quan sortia el meu nebot.

    ResponElimina
  6. No, no, RITS i McABEU... és clar que podeu agafar xocolatina!! ;-)

    Aquí, pel sol fet d'entrar i llegir ja hi ha xocolata... i tant!! La MIREIA ja ho diu, que si heu arribat fins al final, ja la podeu agafar :-))

    Mira en MAC com ens mostra els pastorets de Vila-seca... amb en Grasset i tot!! hehehehe

    ResponElimina
  7. Em sap greu contesto amb retard però aquest matí he estat a Espinelves a veure la fira.

    Assumpta: jo tampoc ho sabia que existia una coordinadora de pastorets. ja veuràs quantes coses noves aprendrem

    Rits: vaaa, agafa xocolata però el tema pastorets els hauríem d'arregalr abans de finals d'any, eh?

    Mc: deixar un video dona dret a xocolatina!

    Josep Lluís:i no tenim foto d'això?

    Joana:jajaja

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars