Un conte nadalenc.

Quan se’m va proposar fer una entrada per aquest calendari d’Advent em vaig posar contenta. Més encara quan em van dir que el tema era el conte de Dickens El grillo del hogar (1845). Només amb el títol tot el que t’envolta s’impregna del sabor nadalenc. Potser perquè els Contes de Nadal de l’autor anglès van associats a regals, a arbres engalanats amb boles brillants, a llums de colors que fan pampallugues...
Però quan vaig llegir a la xarxa tot el que s’escriu d’aquesta breu novel·la, aquella il·lusió primera es va esvair. La majoria eren crítiques negatives. Que si avui en dia ja no podia interessar als joves una història així, que era un conte que havia quedat desfasat... I llavors per uns moments em vaig quedar com una perfecta il·lusa. Què estava fent? Què pretenia recomanar?
Es tracta d’una història antiga que té com a centre un grill màgic que canta o no segons les sensacions que es desprenen dels personatges siguin positives o no. Un grill que fa notar la seua veu quan la felicitat regna a la casa i que calla quan la mentida o la desconfiança amenacen la pau d’aquella llar.
Vaig pensar que la narració sembla una mica sosa però rellegint les anades i vingudes de la senyora Peerybingle o del seu marit John o del Caleb i la seua filla... vaig tornar a sentir que és també una història plena de senzillesa i una història plena de màgia. Un conte on la felicitat i l’alegria per les petites coses s’escapa de totes les planes i vénen a quedar-se dins les nostres ànimes.
Ja no hi ha històries com aquesta. És veritat. Són fruit del seu temps i de la visió de la societat del Sr. Dickens. Però El grillo del hogar és un clàssic i els temes que allà veiem són universals. Perquè qui pot dir que l’alegria, la veritat o l’amor estan passats de moda?
Bon Nadal!

Comentaris

  1. Un conte de nadal és un conte de nadal i no sap d'èpoques!

    ResponElimina
  2. No saps quina il·lusió tan gran em fa tenir Dickens aquí, en un dels seus Contes de Nadal!! :-))

    Quan l'any passat, també per aquest Calendari d'Advent, ens vas fer un post de diferents lectures nadalenques, llavors vas mencionar aquest conte. Jo llavors no l'havia llegit... ENCARA!! :-)

    I és que només veure que tu deies que aquest era el teu preferit de tots els Contes de Nadal de Dickens, ja me'n vas fer venir ganes, així que, un dels meus regals de Reis va ser "Tots els Condes de Nadal" de Dickens, és clar :-)

    El primer, la súper-coneguda "Cançó de Nadal" amb Mr. Scrooge... ja em va agradar. El coneixia, però d'adaptacions infantils i pel·lícules de la tele... llegir-lo "de veritat" em va fer il·lusió...

    I, els vaig anar llegint tots... i ho vaig fer amb especial atenció quan vaig arribar al Grill de la llar!! :-))

    I ara em deixes parada quan veig que dius que has trobat crítiques negatives a aquest conte!! Mare meva!!... Com també diu la Joana, un conte és un conte, i no té temps, és fantasia, imaginació, il·lusió... Efectivament, l’alegria, la veritat o l'amor NO estan passats de moda! Així doncs, no permetis que aquests crítics de pa sucat amb oli et treguin la il·lusió per aquesta història... pensa que no ets l'única a qui agrada! :-))

    ResponElimina
  3. Buscaré aquest llibre a la biblioteca, doncs m'agraden molt aquest contes nadalens. Lo de les crítiques negatives no s'en pot fer gaire cas; hi ha persones que van de molt erudites i tot el que representa llibres infantils o juvenils, per ells és una pérdua de temps. Soc de l'opinió, que cap llibre és una pérdua de temps. Bon Nadal!

    ResponElimina
  4. No l'he llegit però estic completament d'acord amb tu quan dius que ni l'alegria, ni la veritat, ni l'amor estan passats de moda. Malament aniria si fos així!! :-)

    ResponElimina
  5. Mira, no facis gaires cas de les crítiques dels crítics ja que tot sovint van per una banda i els gustos de la gent per una altra.

    És veritat, també pot ser que hagi quedat desfassada, però si a tu et desperta sensacions boniques, doncs és un gran llibre! Clar que sí! Jo tinc llibres que no aconsegueixo que ningú se'ls vulgui llegir però a mi m'apassionen. Reconec que sóc raret en alguns temes, però per a mi, aquell llibre val tots els milions del món doncs m'ha aconseguit fer sentir bones sensacions... i no tots els llibres (malgrat siguin best-sellers i coses d'aquestes) ho aconsegueixen!

    ResponElimina
  6. Quin calendari tan preciós. M'encanta aquest bloc que és com un marc a totes les històries que es vaN publicant.
    Una idea fantàtica amb la que he col.laborat amb molta il.lusió.
    Gràcies pels comentaris...i Bon Nadal!!!

    ResponElimina
  7. Els contes de nadal estan plens d'il·lusió i això tant se val l'època que sigui.

    Una gran entrada Kweilan, per fer-nos venir el cuquet de la lectura

    ResponElimina
  8. I tant que sí, una gran entrada, kweilan! M'ha agradat molt!

    ResponElimina
  9. Bon Nadal, KWEILAN, i gràcies a tu, pel teu magnífic "toc literari", ha estat un plaer llegir el teu post!! :-))

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars