Passatemps Nadalencs - 2



Ja s'ha convertit en una tradició catosfèrica que quan arriben aquestes dates es posi de nou en marxa aquest blog que ens convida a participar de l'ambient nadalenc. I, com he fet en anys anteriors, jo m'he apuntat a aquest convit preparant-vos per a aquest CALENDARI D'ADVENT 2013 uns passatemps com els que us ofereixo al XAREL-10 però diferents. :-)

Enguany us presento una ESLLAVISSADA DE LLETRES on haureu de recompondre el text que estava escrit a la graella abans de que les lletres que el formaven llisquessin fora d'aquesta. Per sort, les lletres s'han mantingut sota la mateixa columna que ocupaven i només s'han barrejat pel que fa a les files, així que suposo que no us costarà gaire tornar a ordenar-les.

A més, i per ajudar-vos una mica més en aquesta tasca, us puc dir que el text que busquem l'he extret del COSTUMARI CATALÀ de Joan Amades i que es refereix al tema nadalenc que ens mostra la fotografia que acompanya el passatemps.

Espero que us hi divertiu una estona i mentre l'intenteu solucionar podeu endolcir la feina agafant alguna d'aquestes xocolatines. :-))


Comentaris

  1. Ja veig que sí. MIREIA. A veure si ho arreglem una mica amb alguna pista.
    Com l'altre dia, la imatge que acompanya el passatemps hi té molt a veure. En aquest cas en podem treure tres paraules. Les dues primeres indiquen més en general el que es veu a la foto, una comença per P i és la 1a paraula de la 2a fila i l'altra comença per N i és la 2a paraula de la 9a fila. Pel que fa a l'última és el nom d'un dels animals que s'hi veuen i és la 4a paraula de la 4a fila. Segur que amb això podreu començar a treballar. :-)

    ResponElimina
  2. ui quina feinada McAbeu! eep què passa no puc veure la xocolata!

    ResponElimina
  3. Holaaaaaa!!

    Com va això? No m'he trobat massa amb cor d'entrar massa estona aquests dies (marejos propis d'atiborramenta d'ibuprofens... ufff) Però com aquests passatemps m'agraden tantíssim... si avui no surt la resposta, demà, que ja estaré bé del tot (optimisme power!! hehe) m'hi posaré! :-DD

    Sortosament, el mareig ja m'ha passat, així que puc agafar una micona de xocolata, oi? :-DD

    (De moment miraré si imprimeix... ja seria molt)

    ResponElimina
  4. Jo segueixo menjant-me el xocolata mentre espero que un altre l’endevini :)

    ResponElimina
  5. ufff!

    Jo no estic ni marejada ni res de dolent pero no me'n surto pas...

    ResponElimina
  6. Va, que us ajudo una mica més.
    Us dic com comença el text i us soluciono la primera fila: Les cases on feien....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eeeeeeeeep espera, espera, que ahir el vaig poder imprimir i avui, ja en plena forma, m'hi anava a posar!!:-DD

      Elimina
  7. Mc, ja has tingut tanta feina amb els passatemps. Aquí tens la solució

    https://lh3.googleusercontent.com/-vJl1mNHO6mg/Uq3B2k2ISMI/AAAAAAAAFw4/Khvdvpd_7iw/w699-h714-no/escanear0003.jpg

    ResponElimina
  8. NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    MARTÍ, ho sento, s'han acabat les xocolates :-P

    Buaah, jo ja anava posant lletretes... No s'hi val!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Arran de veure que la darrera lletra de la darrera paraula de la tercera fila havia de ser una "E" per força, i segons les lletres anteriors, havia pensat que podia ser "DE"... per tant quedava bé que la següent paraula fos "LA" (i hi havia lletres per fer-ho)... llavors, com en MAC ja ens havia donat una pista important per "GALL", he deduït que al mig hi aniria "MISSA" (Missa del Gall) i això ja ho he tret jo soleta

      Doncs res. a veure si la setmana que ve tinc més sort :-)

      Elimina
    2. Assumpta!!!! però perquè mires la sol·lució :) per això ho posem amb un enllaç perquè tothom pugui seguir jugant

      Elimina
    3. No, si no he mirat pas l'enllaç... Només he dit el que havia aconseguit jo, lo de la Missa del Gall i algunes lletres soltes que em semblava que havien de lligar, una "I" un "EL"... davant de NAIXEMENT no em sortia res, però crec que podria ser "SEU" :-)

      Però ara, com ja està resolt, doncs ja el "rètol vermell" seria per en MARTÍ ;-))

      Elimina
  9. En aquest blog, ASSUMPTA, no hi ha rètol vermell que aquesta és una competència exclusiva del LLIBRE al XAREL-10. ;-D
    El que si hi ha, naturalment, és les meves felicitacions a en MARTÍ que està demostrant que és tot un expert en resoldre aquests passatemps. I, com diu la MIREIA, a més permetent que el joc pugui continuar posant la solució amb un enllaç. Com la setmana passada, jo també faig el mateix. Podeu aprofitar per intentar continuar solucionant-ho i així us servirà d'entrenament pel de la setmana que ve si només mireu la SOLUCIÓ per comprovar-la. :-)

    Així que enhorabona, MARTÍ i gràcies a tots per jugar!.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars