21-D. Concert de Nadal

M'ho vaig pensar molt abans de triar aquest dia per fer una entrada al Calendari d'advent, hi havia molts motius, un que és evident, els altres són secundaris del que és evident, però que carai, com qualsevol altre dia del calendari d'advent i no es pot posar, avui no hi ha post per ser dia de votacions. D'altra banda, l'entrada la faig un altre dia, contrariament a les altres entrades que he fet enguany, aquesta ha quedat endarrerida a fer-se just el dia abans, el dia de reflexió, però com es publica l'endemà, quin merder, entre avui i demà! ja m'estic liant i dispersant en la meva tònica habitual en fer entrades al blog, feia molt que no em dispersava així, ni que feia un post així! No soc apolítica, i això ho dic jo, que no tinc massa interès per les notícies i que ni llegeixo diaris ni escolto ràdio i la televisió, ningú no ho és, això em va costar una discussió acalorada amb unes quantes "amigues", que deien que eren apolítiques, quan aquells dies abans i després del 1-O. No podia tolerar que em neguessin el que jo havia vist tot voltant per Catalunya aquells dies.

He pensat molt sobre que explicaria i que posaria i quines imatges, ja sabeu que sempre en poso. Al final, he decidit que aniria sobre els concerts de nadal. Durant aquests dies, els concerts de nadal, proliferen com a bolets en una tardor que sigui plujosa, no massa aquest any, però els concerts de nadal van al seu "rollo" i es continuen fent. Hi ha concerts de molts tipus, sobretot però, els més abundosos, són aquells en que la música és així d'inspiració nadalenca, amb nadales i també amb cançons com sentimentals i sentimentalodies, ja sé que m'invento paraules, ja s'encarregaran algun dia, els del IEC de normalitzar-ho, com van fer amb els diacrítics, ja heu vist que no he accentuat SOC, ja m'han passat per l'adreçador, per altres no ho aconseguiran.

Jo també vaig anar a un conert de nadal, va ser el tradicional conert de nadal de Mishima, que va tenir lloc el dimarts dia 19 de desembre, a l'antiga fàbrica de filatures Fabra i Coats de Sant Andreu, la fàbrica ja no funciona i és un espai pel barri, en els seus dies en actiu, havien tingut equip de futbol i tot, el meu pare hi havia jugat de jovenet, mon pare era fill de Sant Andreu i la meva germana també, el meu germà i jo, diguem que en un principi també, però quan l'ajuntament del meu poble va fer l'actual distribució de districtes, casa meva va passar a formar part del districte de dalt, tot i que tenim el cementiri de Sant Andreu al nostre districte, així estan les coses.

Al concert, vam anar en familia, a diferència d'altres, que anem el meu festejador i jo sols, en aquest vam anar amb els seus fills adolescents, que els agrada Mishima i ja els havien vist a l'estiu al Vida Festival. Vam poder anar caminant desde casa, no calia pensar en que si el concert s'allargava, no tindríem metro o bus per tornar.
En entrar, estaven els Mishima, obsequiant amb una copa del seu cava, Guspira, s'en diu, als nens no els en van donar, està clar! Podria explicar més coses de com en Roger, sense cap mena de vergonya, abans de començar el concert, li va demanar al David Caraben, si al final li firmaria un barret de pare noel dels que tenien penjats als micros i com en Caraben, després, quan veia que la gent agafa els barrets ja cap al final del concert, va dir que en deixessin un per un nen que li havia demanat.
Potser no és un concert de nadal típic i el que molts pesaveu abans d'obrir i llegir, però sent jo qui fa l'entrada, ja dona alguna pista que no seria un concert de nadal com els del Mesies.

I aquí us deixo unes quantes de les cançons amb que ens va fer gaudir.

I al final de tot...unes xocolatines, agafeu-ne tantes com volgueu, ara que encara venen de gust...









Comentaris

  1. Suposo que aquestes amigues teves, a més d'apolítiques, també eren equidistants. Ho dic perquè jo també m'he trobat gent que presumint de "no ser de cap bàndol" neguen l'evidència del que va passar l'1-Oct (i continua passant), cosa que demostra que la seva línia "equidistant" està més a prop d'un costat que de l'altre.

    En fi, deixem això. Trobo molt bona idea parlar dels concerts de Nadal i està molt bé que n'hi hagi molts i d'estils variats per triar. El que jo no em perdo cap any és el Concert de Sant Esteve que es fa al meu poble, aquest sí que és tradicional 100% (en comptes de Mishima i les seves cançons hi trobaré una coral cantant nadales :-D)

    Agafo un bombó... ara que encara em venen de gust. ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em sembla que mai no havia parlat dels concerts de nadal, i amb la pila de temps que fa que fem el calendari d'advent...

      Elimina
  2. Cada cop que algú em diu que és apolític, l'únic que em ve al cap és l'aforisme fusterià: "Tota política que no fem nosaltres serà feta contra nosaltres".

    Que bo, això del barret! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. (Bé, també em venen al cap altres coses, però no són... políticament correctes de dir.)

      Elimina
    2. Demanar-li el barret va ser molt bo, però tota la conversa, no va tenir desperdici, desde començar dient-li al david Caraben, escolta Mishima...

      Elimina
  3. Al meu poble s'ha posat de moda el cant coral pels carrers i m'agrada anar-hi malgrat no sé cantar. Fan ambient i reconforten.

    ResponElimina
  4. Està molt bé això d'anar als concerts en família, també fa Nadal...
    M'encantaria que com fan a molts llocs,( com diu la Consol) es cantessin Nadales pel carrer!
    Bones Festes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens agrada anar a concerts i en aquest cas, als nanos també els agrada Mishima. El local a més està molt bé

      Elimina
  5. Típic, típic no és Joana. Però dona-l'hi temps! Totes les tradicions comencen amb 1 dia

    ResponElimina
  6. Saps això que diuen que la societat catalana està fragmentada, partida, trencada, etc. per culpa del procés? (i que a mi em fa una ràbia infinita... o sigui si estem propers a meitat per meitat els indepes hem de callar i deixar-ho tot tal com està... si parlem de donar la volta a les coses som dolents... si algun dia el vot indepe supera el 51% també haurem de callar per no ofendre al 49% que està molt ben acostumat... per cert, que en un referèndum jo estic segura que el superaríem el 51%... tota aquesta gent que ara llença el vot votant al PACMA -amb tots els meus respectes- davant un SÍ o un NO, algun SÍ cauria... per posar un exemple... però és que, a més, la societat està dividida en MOLTES altres coses: quantes famílies no discuteixen per si es posa el futbol o una pel·lícula a la tele? quantes parelles no s'enfaden una mica a l'hora de decidir si passen les vacances a la platja o a la muntanya?... i així, la tira d'exemples... Som persones i pensem com ens dóna la gana -he posat l'accent perquè m'ha donat la gana també hehehe- però ara resulta que totes les discussions que tenim sempre, no importen, només importa no discutir per política i,sobre tot, no tocar les coses de tal com estan, que hi ha un 50% guanyador i un 50% a callar...)

    Tot aquest rotllo anterior va dins un parèntesi... Mare meva!

    Això venia perquè estic totalment d'acord amb tu en el tema dels "apolítics"... Va, home,va... a pastar fang els apolítics!!

    Tinc una coneguda que va posar una foto al seu instagram d'una figura que hi ha a Madrid. La figura representa en Dobby, un personatge de la saga Harry Potter. En Dobby és un elf domèstic (els elfs domèstics són com esclaus... treballen per la manutenció, no cobren, no tenen drets...) van vestits amb una mena de sac... ara bé, si algun dia l'amo regala a l'elf una peça de roba, amb això li està donant la LLIBERTAT.

    Doncs bé, la meva coneguda va posar la foto d'ella amb l'elf... "DOBBY, EL ELFO LIBRE..." i explicava que la gent li deixava peces de roba (cosa que,per cert, no li cal, ja que ell ja és lliure gràcies a un mitjó que va anar a parar a les seves mans)... i jo li vaig posar un comentari dient que hauríem d'anar a posar alguna peça de roba pels Jordis, l'Oriol i en Joaquim... I la mossa es va ENFADAR... em va contestar més o menys que "en una foto divertida ja estava jo amb els meus discursets polítics".

    Com era EL SEU Instagram no vaig voler muntar un numeret i vaig esborrar el comentari amb ganes de deixar-ne un altre que digués "no és un discurset polític, és una crida a respectar els drets humans"...

    Com pots dir que "passes de política" quan es fan tantes injustícies en el seu nom???

    En quant a concerts, pobre de mi... no me'ls puc permetre :-))

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars