ROMANÇ DE SANTA LLÚCIA 

Perquè avui és Santa Llúcia, 
dia de l’any gloriós, 
pels volts de la Plaça Nova 
rondava amb la meva amor.
 ―Anem tots dos a la fira, 
amiga, anem-hi dejorn, 
que una mica de muntanya 
alegri nostra tristor. 
Comprarem grapats de molsa, 
i una enramada d’arboç, 
i una blanca molinera, 
i una ovella i un pastor. 
Ho posarem a migdia 
dins del nostre menjador, 
i abans de seure a la taula 
ens ho mirarem tots dos; 
que una mica de muntanya 
ens faci el menjar més dolç!
― Perquè avui és Santa Llúcia, 
dia de l’any gloriós, 
tals paraules m’acudien 
quan he vist la meva amor.


Josep M. de Segarra



BONES FESTES A TOTHOM

M. Roser Algué Vendrells

Comentaris

  1. Quin poema més bonic!. Molt Bones Festes!! :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agraden molt els poemes d'en Segarra i aquest especialment!
      Bones Festes també!

      Elimina
  2. Santa Llúcia, la patrona de les modistes. Un poema magnífic.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí abans les modistes feien una bona Festa...Jo els dedico aquest poema a les d'ara que alguna també n'hi ha!

      Elimina
  3. Santa Llúcia et guardi la vista diuen....

    ResponElimina
  4. Un clàssic, que em recorda la meva mare i les meves tietes que la cantaven... records d'infantesa.

    ResponElimina
  5. Molt maco!!

    A mi, tot el que sigui tradicional m'agrada... i aquest poema em fa pensar en el Nadal de veritat, el que escalfa el cor...

    Un petó!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquell Nadal que sembla que ara no estigui de moda, però que és l'autèntic perquè com dius tu ecalfa el cor...
      Petonets.

      Elimina
  6. No l'havia escoltat mai, la dita de Santa Llúcia et guardi la vista, aquesta sí. Bonics versos i una mica de vesc perquè ens porti bona sort

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fixeu-vos que jo no he posat xocolata al post, sinó un ramet de vesc perquè el pengeu i quan passeu per sota, us feu molts petonets!!!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars