Demà comença el calendari d'advent


Avui, tot i que no ho sembli, encara no és advent. I què és l'advent i quan és l'advent? Doncs segons la Wikipedia.

Advent (en llatí: adventus Redemptoris, 'vinguda del Redemptor') és el primer període de l'any litúrgic cristià, que consisteix en un temps de preparació espiritual per a la celebració del naixement de Jesús. La seva durada sol ser de 22 a 28 dies, atès que l'integren necessàriament els quatre diumenges més pròxims a la festivitat de la Nativitat (celebració litúrgica del Nadal) però, en el cas de l'Església ortodoxa, l'Advent s'estén per 40 dies, des del 28 de novembre fins al 6 de gener.  


Tot i que en aquest calendari virtual no és cristià sinó que és més una manera de compartir aquests dies abans de les festes familiars per excel·lència, sí que sovint hem seguit les dates del calendari litúrgic. Així doncs demà encetarem aquest calendari virtual. Aquest any ens està costant una mica omplir els dies , per tant si en voleu més, no hi ha problema, podeu dir-m'ho i us afegim. Aquells que teniu ganes de participar i encara no heu triat dia, podeu dir-ho aquí mateix i us hi afegirem. Ara com ara ho tenim així.

  1.  Mireia
  2.  
  3.  Pons
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  
  8.   Elfreelang
  9.  Joana
  10.  Adriana
  11.  
  12.  
  13.  M.Roser
  14.  
  15.  
  16.  Joana
  17.  McAbeu
  18.  
  19.  Carme
  20.  
  21.  McAbeu
  22.  Joana
  23.  
  24.  Elfreelang


Comentaris

  1. Hola, arribo tard però m'agradaria participar-hi. Puc agafar-me el 7?

    ResponElimina
  2. Ei! gent, Mireia i Assumpta, que això ho teniu actualitzat de pena...

    No podríeu omplir els dies que estan agafats? Si no és un emblic...

    Jo m'he afagat el dia 11. A més amés del que havia demanat i si me'n surto d'una cosa que no sé si me'n sortiré, encara n'agafaré un altre. Prò bé hede saber els que hi ha lliures, no?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perdoneu, noies, m'ha sortit així, espontàniament i amb presses (i que malament escric, amb presses, déu meu!!!) ... però ho dic de bon rotllo, eh?

      Elimina
  3. Jo podria publicar un dels altres dies lliures. El dia 14 o 15 si encara està lliure.

    ResponElimina
  4. Jo he preparat posts (a més a més del d'avui,dia 11) pel 14, 19 i 23. Si en sobra algun, cap problema l'esborro i ja esà, però com que he vist que esta molt buit i que poca gent estem al cas... doncs he volgut ajudar a omplir.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars