L'esperit nadalenc

I tornem a ser aquí altre cop dins aquest calendari d'advent virtual .......
Avui és el dia de la Puríssima......ens anem acostant al Nadal ......un Nadal per acostar-nos als qui més ho necessiten,un nadal per saber donar la mà als qui no tenen una llar i malviuen al carrer  , un nadal per recordar-nos dels nostres presos i exiliats , un nadal per recordar aquells essers estimats que ja no hi són....
A Barcelona a la parròquia de Santa Anna  ja fa temps que tenen un hospital de campanya , donen aixopluc als qui no tenen on anar, els donen menjar i els donen conversa ....això per mi és el veritable esperit nadalenc .......

Jo ja ja fa temps que vaig deixar de preguntar-me si creia o no creia, ara crec que tant se val la resposta perquè l'esperit nadalenc de debò va més enllà .....vull dir que per mi l'esperit nadalenc és en els múltiples exemples de comportaments de la gent quan ajuda a altres persones, als de la Plataforma d'afectats per la hipoteca quan fan més que ningú  per donar refugi i arguments i accions per salvar alguna família del desnonament cruel, al dels valents i valentes que es juguen la vida als mars per salvar de la mort milers de persones que fugen de la guerra, de la fam de la persecució i de la misèria ........això és esperit nadalenc i ha de ser cada dia de la setmana, cada setmana de cada mes, cada mes de cada any ....
per l'esperit nadalenc i per les bones persones us deixo unes neules de xocolata ......ui no que són wafels

Comentaris

  1. M'apunto a aquest "esperit nadalenc" que expliques i també voto perquè el sapiguem mantenir més enllà d'aquests quatre dies de festa. Tant de bo!

    M'agafo una d'aquestes galetes de neula amb xocolata... tenen molt bona pinta malgrat n'hàgim de dir "waffels" :-D

    ResponElimina
    Respostes
    1. podríem fer un referèndum Mac .....

      Elimina
    2. A mi també m'agrada aquest esperit nadalenc que expliques...
      I les galetes també.
      Visca les bones persones, per Nadal i per tot l'any!!!

      Elimina
  2. Comparteixo la teva reflexió, l'esperit de Nadal si no dura tot l'any no és esperit de Nadal, és pura falsetat. I afegeixo que la ignorància o mirar cap a una altra banda no eximeix de les nostres reponsabilitats.

    ResponElimina
  3. M'he deixat la galeta, me l'emporto ara mateix. Gràcies Elfreelang.

    ResponElimina
  4. És veritat, l'esperit nadalenc, carregat de bones intencions, no té sentit si només dura de Nadal a Reis. Cal mantenir-lo tot l'any.
    Agafo una galeta i mentre me la menjo pensaré com ho hauríem de fer això.
    Gràcies!

    ResponElimina
  5. Totalment d'acord, si sabem compartir amb els que tenen menys que nosaltres, segur que l'esperit de Nadal serà cada dia!
    Fins i tot podem compartir les galetes...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. podríem compartir-ho tot i ser millor persones M Roser
      abraçades nadalenques

      Elimina
  6. M'has recordat al meu pare, ara, Elfree, també ho deia, això... Petonets i neules-wafels

    ResponElimina
  7. aquest disseny del calendari d'advent em porta problemes per veure les entrades i ara per respondre als comentaris ....som gent que tenim el record d'abans que es trastoquessin valors i mots potser Gemma ....gràcies i abraçades de xocolata

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també he tingut bastants problemes... sé que alguns són culpa de la meva connexió, però ahir vespre eren de la configuració del blog... no vaig poder posar tot el que volia... 😱

      Elimina
  8. Estic totalment d'acord amb la teva concepció de l'esperit de Nadal... hi ha molt bona gent pel món, gent que ajuda, que dóna un cop de mà, que sap ben bé què vol dir "compartir"...

    L'autèntic esperit de Nadal no es troba al Corte Inglés... es troba en tots aquells que escampen llum al seu voltant 😘😘😘😘

    Agafo una galeta d'aquestes... bé, dos... o tres 😁

    ResponElimina
  9. Penso com tots, que l'esperit de nadal no hauria de ser una cosa passatgera ,però també crec que sovint no donem per més, que en centrem amb nosaltres i les nostres coses i ens oblidem de la resta i que si, encara que sigui per uns dies , això canvia; benvingut sigui!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars