Postals de Nadal especials...

Aquest serà un post que s'anirà actualitzant a mida que passi el dia, que no sigui dit que no som originals... Això sí, tot seran postals de Nadal!

La més antiga de la que es té notícia és aquesta:


Sir Henry Cole (1808-1882) era un home que tenia molts coneguts degut a les seves feines en el camp de l'educació i el comerç. Quan arribava Nadal es feia un fart d'escriure felicitacions a mà, així que l'any 1843 va encarregar al seu amic, el pintor i il·lustrador John Callcott Horsley (1817-1903), el disseny d'una felicitació nadalenca.

No era res absolutament nou, doncs ja feia alguns anys que se'n feien servir per felicitar l'any nou, però era la primera vegada que es feia específicament per a Nadal.

Primera actualització.- Postals de Nadal fetes de fusta




Una bona feina a retallar i pirogravar!!

Aquest post havia de ser més llarg però les tecnologies no m'ho han permès, així que deixo les xocolatines, i marxo! ;-)

Comentaris

  1. Respostes
    1. Si tens temps i eines, ha de ser molt xulo intentar fer-ho 😁😁

      Elimina
  2. És una troballa ben curiosa i també trobo que aquestes de fusta són molt boniques...Encara me'n recordo de quan feia pirogravat!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també en feia a l'escola! Era molt divertit... tenia el seu "perill" però es poden fer coses molt maques 😁

      Elimina
  3. Una curiositat ben adequada per aquest blog.
    Les de fusta són precioses, per fer-les artesanalment s'ha de ser artista i força manetes.
    A casa encara fem felicitacions per Nadal i trobo que porten força feina. Quan les meves filles eren petites col·laboraven molt a l'hora de fer-les. Ara, normalment les fem a partir d'una fotografia de muntanya amb algun poema o algun escrit personal.
    Serà qüestió d'anar seguint les actualitzacions d'aquesta entrada.
    Gràcies, Assumpta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu, maca!!!
      A mi també m' agrada fer-les jo, però a vegades penso "Tan fàcil que és comprar-les fetes!!" 😁
      Això de fer-les amb els fills sí que ha de ser maco!! 😉

      Elimina
  4. Respostes
    1. Es podrien fer moltes coses amb aquests dissenys! Decoració de Nadal, fins a medallons, arracades... 😁😁

      Elimina
  5. NOTA:

    Porto gairebé dues hores de rellotge intentant actualitzar de nou el post. Primer no podia entrar de cap manera (no sé si només és cosa meva, per tots els problemes que ahir vaig dir que tenia o als demés també us passa) veig tota la configuració canviada i, senzillament, no podia entrar... al final he hagut d'entrar a un altre blog meu i, no sé com, saltar a aquest.
    Algú ha canviat la configuració del blog?
    Després he començat a posar "les postals més cares", pintades en or, amb pedres precioses... però no sé per què, no ho ha gravat i ho he perdut tot i ja no tinc ni ganes ni és hora per tornar-ho a posar... així que deixo les xocolatines i marxo.
    Bona nit a tothom!

    ResponElimina
  6. M'han agradat les postals fetes amb fusta pel que tenen d'art manual i m'he imaginat el munt de fulles de la serra de marqueteria que trencaria si les hagués de fer jo. :-))

    Però el que m'ha interessat especialment és veure la primera postal de Nadal. No coneixia aquesta història i m'ha agradat saber-la.

    PS: En el meu cas entro al blog sense cap problema de configuració (apart d'aquesta nova plantilla que dificulta una mica la qüestió de veure posts anteriors i deixar-hi comentaris). Així que potser torna a ser culpa de la teva Fibra Movistar que continua fent-te la guitza. Espero que se solucioni ben aviat i puguis ensenyar-nos aquestes "postals més cares" en un nou post un altre dia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, MAC, hehehe siiiii... per mi seria més assumible la part del pirogravat que retallar la fusta..., pobres serretes! Tan primetes que són! I tan fàcilment que es trencaven.
      Et conec i sé que aquestes curiositats (com la de la primera postal) t'agraden força.... Oi que sembla Dickensiana? 😉
      Ara mateix trucaré a Movistar a veure si aconsegueixo que m'ho arreglin... però, a més, el tema de la plantilla va ser el pitjor ahir. És que no sabia per on entrar, com si volés entrar al blog d'una altra persona...

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars