Un Nadal de patchwork

En un atac d'optimisme, he agafat el dia d'avui per fer un post dient que hi faria una manualitat concreta. Evidentment, no he tingut temps... però, clar, el dia ja l'havia reservat, així que se m'ha ocorregut un tema relacionat que m'agrada molt i no tan sols per fer-ne (que sóc encara molt "principiant") sinó també mirar les obres que saben fer els demés. Estic parlant del Patchwork o, el que és el mateix: treballs fets ajuntant trossos de roba. Hi ha teles precioses en colors i dissenys especialment pensats per aquestes dates:





Però no tan sols el mèrit està en la roba sinó en tallar-ne trossets i formar les nostres petites (o grans) obres... Mireu quins arbrets de Nadal!






Boles, estrelles i altres decoracions nadalenques...







Però el que més gràcia em fa són les representacions senceres del Naixement, ja sigui en un Quilt (edredó) o les figuretes, amb cos...







I és que cosint trossets de roba es poden fer autèntiques obres mestres!!

I si heu estat bons i heu mirat amb atenció aquesta exposició, podeu agafar una xocolatina :-)



Comentaris

  1. Per un negat, com jo, a tot això de les manualitats sempre em meravellen les meravelles :-) que es poden fer, com per exemple en aquest cas, amb un simple tros de roba. :-))
    Jo no ho sabria fer pas però en canvi si que sé menjar-me una xocolatina. Me l'agafo!! :-DD

    ResponElimina
  2. MAC, És que uns fem anar més les mans i altres més el cervell (hehehe em sento una "primitiva") :-DDD
    Una de les coses més maques de fer manualitats, siguin fàcils o més difícils, és la satisfacció de pensar "ostres, això ho he fet jo"... fa molta il·lusió ;-)

    Per cert, per haver passat el primer crec que pots agafar dues xocolatines (m'ho acabo d'inventar, però aprofita hehe) Jo també n'agafo una! (o dues) :-DD

    ResponElimina
  3. Oooooh quina meravella; crec que m'inciaré al patchwork, per Ebay em vaig comprar un munt de retalls, però quan els tinc davant no sé per on començar. M'encanta aquesta exposició, i els arbres encara els veig accessibles a la meva poca traça, ara la resta, em queda moooolt lluny!!!
    MAGNIFICA EXPOSICIÓ!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també tinc robetes, però no sé fer res... Com no tinc màquina de cosir, tot a mà em canso ;-))
      El dia que sigui rica, em compraré una màquina de cosir i em posaré a fer edredons!! :-))

      Estic contenta que t'hagi agradat l'exposició!! :-))

      Elimina
  4. Si em deixeu particiar en això del calendari a mi m'agradaria reservar el 14 de desembre. Intentaré no decepcionar ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Coi de Mac, veig que ja m'ha fotut el dia... Doncs que sigui el 15

      Elimina
    2. Pons, t'adjudiquem el 15. Necessitaria el teu correu per enviar-te la invitació com autor ( no l'he sabut trobar al teu blog). Pots deixar-lo aquí o enviar-lo per correu electrònic a unaltreinvent@gmail.com
      Moltes gràcies per animar-te a participar

      Elimina
  5. Seria incapaç de fer res així... no tinc gens de traça ni paciència. Ni cosir , ni ganxet, ni mitjà... res deres. M'han agradat especialment l'arbre vermell i l'estrella amb robes de quadres i ratlles. No sóc massa d'estampats però si m'encerten la roba , ho trobo moníssim. La meva mare em va fer un davantal, uns agafadors i una bossa de pa que no deixo de fer servir.

    Un bombonet per mi.

    ResponElimina
  6. Doncs, si us agraden els comentaris, us envie aquest regalet virtual:
    Vaig arribar ni sabria com al vostre blog, buscava idees per a la meua escola relacionades amb el calendari d'advent que sempre tinc a casa en aquestes dates i també al col.legi ja que és molt motivador.
    Així és que em vaig quedar bocabadada al veure el vostre blog i com us organitzeu per a que cada dia siga un plaer visitar-vos.
    Em vàreu inspirar ja que a classe ens havien regalat un calendari dels de xocolatines i clar no dóna per a cada xiquet, així és que vaig enllaçar el vostre blog en un dels missatges que envie als pares i els vaig animar per a col.laborar i així acompanyar el moment amb la lectura de les vivències seues al voltant del nadal de quan eren com ara el seus fills, entre 6 i 7 anys.
    La primera mare que ens ha escrit ens ho ha contat d'una manera tan entusiasta que semblava que estàvem ja esperant als Reis amb ella...
    Moltíssimes gràcies per tot el que compartiu i que com podeu adonar-se'n és tan inspirador per altres persones.
    Tot un plaer veure que aquest any vaig a poder seguir-vos dia a dia.
    Us desitge una dolça i plena espera :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pilar,

      Ens fa molta il·lusió que el nostre calendari d'hagi anima't a fer una activitat diferent amb els nens. A veure si molts pares s'animen a explicar les seves històries

      Elimina
  7. ATENCIÓ, ATENCIÓ!! :-))

    RITS i LAURA.- Teniu les invitacions enviades des d'ahir... A veure si obrim el correu, eh? :-)) Quan entreu reserveu-vos els dies escrivint-hi alguna cosa (sense publicar, clar! com un esborrany o un "programat")

    PONS007.- T'acabo d'enviar la invitació... Quan la rebis, entra immediatament i fes alguna cosa amb el dia 15, un post buit, el que sigui, un esborrany, però que es noti que està reservat. Ostres en Gran Pons esperit Nadalenc!! ;-))))

    PILAR.- Mooooooooltes gràcies!! Saber que hi ha gent que entra a mirar-ho ens fa molt, molt contents a tots els que participem... Ei, si voleu participar també, reservant un dia, només ho heu de dir! ;-))

    ResponElimina
  8. Unes cucades molt boniques i els bombons... ummm... la meva perdició!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Agafa bombonets, agafa!! ;-))

      Què et vols apuntar a fer un post? ;-))

      Elimina
  9. Agafo un bombó i que bons! i miro quins dies queden o Mireia, diguem tu el dia. Sóc una mica així, uf! I quines fotos faig aquest any?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Atenció, atenció... JOANA, has reservat el 19 de desembre que l'havia demanat la Laura T. Marcel, tot i que ella, de moment, encara no ha passat a recollir la invitació. Què fem? Vols esperar a veure si passa ella o et va bé canviar de dia?

      Queden:

      8, 17, 18, 20, 23 i 24 :-)

      Elimina
  10. Hola vinc amb bons propòsits i a menjar-me un bombó.....explica'm que s'ha de fer per participar....jo només podria un dia o màxim dos....ja saps que vaig curtíssima de temps i ara em venen avaluacions, correccions i tota la pesca....potser podria el dia 21 o 22.....però no sé si sabré trobar regals tant macos....encara que sembli increïble la primera vegada que vaig sentir a parlar del calendari d'advent va ser gràcies a aquest bloc... i això que a casa sempre havíem fet pessebre!

    ResponElimina
    Respostes
    1. holaaaaaaa hahahaha "vens amb bons propòsits"!!! GENIAL!! ;-))

      Per participar s'ha de fer un post (amb un de sol n'hi ha prou... i tant!!!) relacionat amb el Nadal des de qualsevol punt de vista (record, relat, cançó, vídeo, menjar, decoració, manualitats, pastorets, pessebres, fires, hivern, fred...) fer-lo a la teva manera :-)

      Et reserves un dia fent una mena de post programat que deixes buit i que omples quan tens el post fet i ja està.

      Ara queden lliures:

      8, 17, 18, 20, 23 i 24

      El 21 i el 22 ja estan reservats... :-)

      T'envio invitació hehehe

      Elimina
  11. que ràpida! anava ja ha sortir de la xarxa i se m'ha ocorregut mirar el correu.....buf em demano el 22 i el 23 puc? ui quina emoció! gràcies!

    ResponElimina
  12. Hola!!!

    Preciosíssims patchworks... Assumpta. I mmmmmm boníssims els bombons!

    ResponElimina
  13. catxins la mar! se m'ha avançat l'Alba ....snifff em quedo el 23 i prou, el 24 no l'agafo que és molta responsabilitat

    ResponElimina
    Respostes
    1. ostres he anat tan ràpid que no he vist que ja m'havies dit que estava reservat....si sóc soca que em responc a mi mateixa...bé bona nit!i tapa't...jiji

      Elimina
    2. Això ha anat fiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuu :-)))

      Gràcies, guapíssima per apuntar-te!! Acabo de reservar el 24 pel PORQUET i ja ho tenim tot hehehe

      Elimina
  14. aaah, valens!! pensava que podia esperar-me uns dies a mirar la invitació!!! oído cocina!

    i dit aixó, quines manualitats!!! això del pachwork no ho he provat mai, em sembla tan difícil. Quines manualitats tan maques!

    amb tot, m'agafo un bombonet!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No hi ha com que una cosa t'agradi... Estic segura que si t'hi posessis t'en sortiries, ni que fos amb coses petites... La veritat és que per coses grans, sense màquina de cosir... Però estic convençuda que en sabries :-))

      Elimina
  15. Ja sé que arribo tard, però sempre arribo!!
    Molt maco tot, comencem un mes força curiós i
    t´agafaré un bombonet perquè ara és l´hora de
    berenar i amb el plàtan també hi va bé :)

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Saps que per culpa d'en XEXU i TEVA ara alguns dies esmorzo plàtan? :-DDD

      Agafa bombonets, guapíssima, agafa ;-))

      Elimina
  16. Escolta, però tot això ho fa la gent amb les manetes??? Jo amb les manetes només puc agafar un parell o tres de dotzenes d'aquestes xocolatines i dur-me-les a la boca!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars