PESSEBRES

Doncs, aquest any torno altre cop per aquests barris. Enguany, l'ordinador, no ha escrit mai un post pel calendari d'advent, ni té l'historial ni fotos de xocolatines ni fotos d'altres anys, té una part perduda, no té memòria dels anys anteriors, per que l'any passat encara no existia i per que l'any passat per aquestes dates, em vaig quedar sense ordinador, ni càmera de fotos, i moltes altres coses i no vaig poder fer el post que hauria volgut i que vaig haver de demanar a la Mireia, que es fes un post d'emergència, però aquest any, recuperada en cosa de ginys, he tornat.
Aix, que quasi no arribo a fer el post! La Mireia em mata!!!! i em penja de la plaça Catalunya!!!!!

Segur que ja he parlat dels pessebres algun altre cop, segur que del pessebre de casa meva i de passada dels pessebres en general i del de la plaça Sant Jaume del meu poble, que és sempre un clàssic. Però aquest any, li toca al pessebre de l'ajuntament en solitari, no comparteix post amb ningú més. És prou important per això i enguany que ha tornat a ser més tradicional de temàtica, deixant de banda allò del solstici d'hivern que van fer un any, la Colau i companyia.

Et...Voilà!!! el pessebre de la casa gran. D'entrada, sobte una mica, però és pràctic, així els baixets, baixetes, i la mainada, el podem veure des de qualsevol lloc de la plaça. Si hom s'hi fixa, veu una gran quantitat d'animals de granja. Van encenent i apagant els llums dels personatges, no els podem dir figuretes!!!






El caganer, em recorda una postura que vaig llegir ara fa uns dies a un article per internet, li deien el 42, en aquest cas seria el 41



L'Àngel de l'Anunciació, no sé si tothom veu un àngel o veu el Petit Príncep? i la figura que no està il·luminada, ara veig un gos, però em va costar molt, jo veia un unicorn o qualsevol altre cosa.


El nen Jesús, que es pot dir de la representació, si em diuen que és l'Infant Jesús i atès que és un pessebre, doncs ho serà, però pot ser moltes altres situacions, algú que s'ofega al mar, algú que ballant en la festa de l'escuma d'una discoteca de moda a Eivissa, l'enganxina publicitària d'un parc aquàtic tipus Illa Fantasia o Aquatic World, el nen Jesús?, doncs el nen Jesús!! No seré jo qui els porti la contrària!


És ampli i lluminós, bona orientació i pots convidar molta gent a casa.



Així es veuen els reis mags i l'estrella i el pobre caganer, tan nostrat, que em fa patir en aquest pessebre, que voleu que us digui!!!!!



I per que no sigui dit....la xocolatina obligada!!!! que ningú marxi sense agafar-ne una!!!!


Comentaris

  1. Si no estic molt equivocat, em va tocar a mi improvisar un post d'emergència per aquestes circumstàncies que ara expliques. En aquell post de l'any passat, vaig muntar un pessebre retallable de cartró. I mira, aquest que ens ensenyes de la Plaça de Sant Jaume d'enguany me l'ha recordat... no sé perquè. :-D

    I tant que prenc una xocolatina, una d'aquestes "D" apostrofades per ser més exactes. :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Però ja he tornat!!!! Sí que sembla un retallable...

      Elimina
    2. Menys mal que ja estàs acostumat a això dels posts d'emergència, MAC...ehem... (cara avergonyida i tal... no sé si ja has vist què he fet...aisssss)

      Elimina
  2. No l'he vist en directe, encara. Però a mi m'agrada, i el teu apunt també.

    ResponElimina
  3. M'agrada la teva entrada, aquest any encara no l'he vist i me n'he fet una idea. He de dir que no em sembla malament que es faci servir una estètica nova en un pessebre. Crec que pot conviure amb altres de més tradicionals. En el fons són creacions artístiques obertes a noves mirades.

    ResponElimina
  4. No m'entusiasma aquest pessebre, a mi. Tot i que no em sembli malament fer servir estètiques noves. Tant aquest com el de l'any passat els trobo massa dispersos... potser desestructurats, pel meu gust . La mateixa estètica, però "recollida" en un tot, crec que m'agradaria més. Tot són gustos.

    ResponElimina
  5. Bé és un pessebre ben original, a molts els agradarà a d'altres no...Però és d'agrair que es continui la tradició!

    ResponElimina
  6. L'Ajuntament de Barcelona té cada any com a meta fer-nos discutir sobre un pessebre.
    Com a barcelonina he de dir que no m'agrada gens... Ara bé, n'han fet de molt pitjors.

    El reportatge està la mar de bé, i m'ha fet molta gràcia la teva interpretació de les figures... Efectivament, el pobre Nen Jesús sembla algú que s'ofega...

    En fi, per fer-me passar el disgust agafo dos bombons, els que conformen en dígraf "ny" :-DD

    ResponElimina
  7. A mi sí que em va agradar, el nen Jesús, per variar, sembla content i el que diu la Joana que tothom el pot veure també ho trobo encertat

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars