PREPARACIÓ DEL NADAL


Per Nadal, tot i que molta gent diu que no li agradi i que no fa res. Tothom té compromisos, anar a dinar o sopar, preparar algun àpat, comprar algun regal. 
De fet, el pont de la setmana passada, pot servir per a dues coses, relaxar-se i agafar forces pels dies de bogeria que s'acosten o per començar a preparar les festes, però abans de tot, cal fer llistes.
La llista del menjar que toca comprar, la llista de qui serem al dinar, la llista dels regals del Tió, de nadal i dels Reis, la llista del menjar dels dies que no són festa, que també es menja. I per resumir una mica, una llista de les llistes que calen, no fos cas, que ens oblidem alguna cosa...per exemple, les torradetes pel foie!! com et menges el foie sense torradetes?, doncs farem una llista on posarem tots els ingredients que ens calen pels menjars i no deixar de comprar cap, això ho deixo per un altre entrada o per l'any vinent, ja veurem, però parlem del que toca ara.

I el que toca ara, és el guarniment de les cases, sovint, com més barroc i carregat, millor, amb estils diferents de tots els anys de la nostra vida. Per aquesta tasca, ara no, però feixuga quan arribi el dia que cal recollir-ho, per que ara no, però el dia que cal treure-ho tot, fa una mandra.......
A casa, no som d'arbre, no per res, però simplement, és una qüestió pràctica i manca d'espai, per ubicar aquest vegetal, així, que l'arbre, ens l'estalviem, no passa el mateix amb el pessebre, que ja penso on encabir-lo, cada any és el mateix, i cada any el mateix dilema.

La prèvia abans de tot això, és passar per la fira de Sant Llúcia, per mirar que hi ha i potser comprar alguna cosa nova, com que no miro abans que tinc o l'estat, al final acabo sense comprar res nou, tanta gent imbuïda de l'esperit nadalenc, molta gent que fa que no et puguis ni acostar a les paradetes



Però fa molt ambient, tots aquests guarniments nadalencs, i a mi m'agrada passejar-me per la fira!!!!



També hi ha les paradetes de figuretes, que també sempre penso que en compraré alguna de nova, però no en compro cap de nova, doncs en tinc ja tantes i poc espai i no vull deixar de posar les que tinc de tota la vida, que ja vaig ensenyar un any les figueres del meu pessebre. Doncs, això, les figures, ara són capitanejades pels caganers, fins i tot sembla que no hagi més figueres al pessebre que el caganer!

Parades amb casetes, pous, rius arbres i papers amb dibuixos de paisatges que en diuen "fondos de belen", aquí queda això!

Vesc, tions, arbres, i un munt més de coses.

I ara, la part més personal, alguns dels meus guarniments, que encara crec no heu vist mai. Uns cors una mica quecos, però és el que toca, els vaig comprar per casa del meu festejador, però com que aquest nadal ja és casa d'una servidora, doncs guarniran aquesta casa enguany.




I l'incombustible tió, tota una contradicció, que es va comprar quanm el meu nebot gran, ara ja 27 anys, però els nebots petits, 10 i 9 anys, van pintar ja fa uns anys, els va ajudar son pare en la barba

Però en els atributs de mascle, van ser ells solets els que es va deixar anar....


I potser després d'aquesta foto, no és el més adient una xocolatina, però tampoc no cal ser tan llepafils si es tracta de xocolata..., podeu agafar i si s'acaben, aviseu i les reposaré....

Comentaris

  1. He de reconèixer que a casa, des de que ja no hi ha mainada perquè s'han anat fent grans, aquests preparatius nadalencs també han anat disminuint força (ja no fem cagar el tió i, fins i tot, els guarniments s'han quedat en una mínima expressió). Tot i així, és veritat que encara queda (i que duri) aquella il·lusió de preparar els àpats familiars i les reunions d'aquests dies. :-)

    Dius que t'avisem si s'acaba la xocolata, doncs d'aquella que porta cinc ametlles i una avellana que hi ha a la part superior del plat ja no en queda cap... me l'acabo de menjar jo. :-DD

    ResponElimina
  2. he passejat també per la fira tant en directe com ara amb el teu escrit...curiós el tió amb atributs .....em menjo la xocolata que m'ha deixat el Mac

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les vaig tornant a posar a mida que us les mengeu!!!

      Elimina
  3. Hi ha tions mascles i tiones femelles?!?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segons els meus nebots petits, sí que hio ha diferència entre tions i tiones

      Elimina
  4. A casa també hem anat disminuint moltes coses, sobretot de guarniments. Ela àpats, no, per això, per sort. Les reunions familiars, sobretot en les famílies que no ens veiem gaire són un plaer i una ocasió que s'ha d'aprofitar...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si no han d'acabar com el rosari l'aurora, sempre són benvingudes les reunions!

      Elimina
  5. A mi em costa d'entendre com va d'atabalada molta gent per aquestes festes, que si compres, que si àpats...Suposo que això depèn del què hagis viscut a casa de tota la vida i deprés quan es torna a treballar es queixen perquè s'han engreixat...Jo entenc que es mengi una mica més de qualitat, però de quantitat? Jo no tinc pas més gana quan és festa!!!
    Si són de xocolata negra, agafaré un bombò, em sembla que n'hi ha un de fastucs...

    ResponElimina
    Respostes
    1. A casa, no mengem més, només coses diferents que no es mengen els altres dies. Jo soc la primera que quan a casa venen convidats a menjar, faig més menjar, sempre en sobre, manca de pràctica. Suposo que n'hi deu haver més com jo...

      Elimina
  6. Tot molt ben preparat. Per mi són unes festes que sospiro en viure amb placidesa i sense masses cabòries.

    ResponElimina
  7. Nosaltres, aquest any fa vergonya. NOmés hi tenim el calendari d'advent . NO hem trobat el moment, i n'hem tingut, de posar l'arbre i les llums.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars