Endevinalles de Nadal

Com que  programo  aquest  post  pel dia  5  de desembre,  posaré  5 endevinalles  de Nadal.

Les  solucions  són sempre  elements  associats  al Nadal per  una raó  o una altra:

1.- Em posen moltes cares,
però tothom em reconeix.
Si bé cada  any m'actualitzen,
el posat  és el mateix.

endevinada per  sa lluna: el caganer


2.-Peso molt 
però  em moc  lleugera
com una  boca  badant
i una llengua bellugant.

     endevinada  pel  Mc Abeu:  la campana



3.-  Puc  ser  una, puc ser  moltes
i no escalfem gaire  el  cos
però  encara que no ho sembli
donem  calidesa  al  cor.

endevinada per l'Assumpta:  LES  ESPELMES 


4.- Ara  diuen que no hi érem
i ells  què  saben,  saberuts?
Sempre  ens heu vist a l'estable
acompanyant  a Jesús.

endevinada per l'Assumpta:  el bou  i  la  mula 


5.- Joia de nens  i de grans
finestres,  llaminadures
o escrits  i jocs  com cada  any
per fer l'espera més  curta.

endevinada  pel McAbeu:  el calendari d'Advent

Comentaris

  1. Holaaaaaaa Carme!! Quina sorpresa! ;-))

    Després d'haver-me equivocat i haver publicat el post que correspon a demà, avui (bé, m'havia d'equivocar, sinó no seria jo hehe) miro la programació, veig que posa "Cantireta", però que el post l'has fet tu :-DD

    Aaaaah!! Misteris! ;-))

    En tot cas, com m'encanten aquests smileys de xocolata i aviat serà hora d'esmorzar (ehem) vaig a veure si n'endevino un parell ;-))


    1.- El tió?

    2.-

    3.-

    4.- El bou i la mula!! ;-)

    5.-

    ResponElimina
  2. La quatre ben encertada!

    La primera no... però t'hi acostes una mica... :)

    Jo vaig veure el teu post per demà i em vaig fixar que avui quedava buit i em vaig posar a inventar endevinalles. Cantireta? No m'hi he pas fixat. Em sabria greu haver trepitjat ningú! Amb disculpes si cal!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Son inventades per tu!! Quina gràcia!! :-)))

      Ara m'hi he fixat en el teu comentari!... Caram, caram... això està molt, molt bé!! ;-)))

      Elimina
  3. Tornaré més tard que ara tinc el cap massa emboirat...

    ResponElimina
  4. Mem...
    1- Els Reis d'Orient o el pessebre o el nen Jesús o el Nadal en si mateix :)
    2-
    3- L´estrella o l´estel.
    4- El bou i la mula (com ha ben dit n´Assumpta)
    5- Monedes, diners (en aquest cas de xocolata)

    Ummm què bons els somriures!!
    Bon dia i bessets de xocolata ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ah, mira... jo per la primera també he apostat pel Pessebre... a veure si és... tot i que "El Nadal" en general també hi lligaria força!! :-))

      Elimina
  5. T'han quedat genials aquestes endevinalles inventades, el LLIBRE et té una mica d'enveja i tot. :-DDD

    Per a donar més joc, en contesto només una. Em sembla que la 5 pot ser El Calendari d'Advent.

    M'agafo una d'aquestes monedes tan rialleres. Si l'he encertat ja n'agafaré una altra després. :-))

    ResponElimina
  6. CARME!! A algunes hores de la matinada faig desastres dels grossos i, volent esborrar el meu post per demà (que havia sortit publicat abans d'hora) vaig tenir la brillant idea de "tocar" l'hora del TEU post (AQUEST!!) perquè sortís "després" de la meva errada... En definitiva, quan ho vaig voler tornar a deixar igual no sé què vaig fer però aquest post teu, si cliques directament damunt del "títol" del post surt com inexistent, però si cliques damunt del nom del blog surt perfectament!! Ai!! Ho sento!!

    La CANTIRETA va "reservar" dia per avui (ho diu a la "pestanya" de "Dies reservats", però en canvi no havia fet cap reserva de programació ni esborrany, per tant no sé què va passar :-)

    A veure... segon intent:

    1.- El pessebre? :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé... no t'amoïnis ni gens ni mica... espero que a la cantireta no li sàpiga greu la badada... jo em vaig guiar pel llistat de post, només.

      Elimina
  7. Ara que hi penso...
    la primera podria ser el caganer?

    més xocolata...ummmm!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡¡Sí senyora!! Ara crec que l'has clavat! clar... el caganer!! :-DDD

      Elimina
    2. Molt bé, lluneta!!!!! Bravo!

      Rètol vermell per a tu i xocolata!

      Elimina
  8. Bon dia, SA LLUNA. Escrivíem al mateix temps. A veure que l'encerta!!. :-))

    ResponElimina
  9. Carme, quina feinada inventant endevinalles. Sóc una negada total

    ResponElimina
  10. Bé... bon vespre a tothom!!! (ja que no hi era per dir bon dia)

    ResponElimina
  11. Bé doncs, com avui dia 13 ha fallat la programació de posts, però el dia 5 n'hi va haver dos, he passat el de la CARME al dia d'avui... Vaaaaa que queden dues endevinalles per encertar!! :-DD

    ResponElimina
  12. Ai, CARME!! que m'acabo de carregar un comentari que havies posat al post-còpia!!! Fill meu, intento arreglar el "fallu" d'avui que no ha sortit post, i ho estic embolicant... :-)))

    ResponElimina
  13. Bé, no t'hi amoïnis... no passa res... només deia que estava repe el post... però que em sembla bé així endevinareu les dues que falten.

    Necessiteu pisteeeeees?

    ResponElimina
  14. Va, com que ens doneu una altra oportunitat amb aquest post que viatja en el temps :-DD provo d'encertar la segona. Pot ser la campana?

    ResponElimina
  15. Eeeeeei, molt bo aquest sistema de pistes :-DDDD sí, jo també crec que la 2 és la campana... però la 3 no tinc ni idea

    ResponElimina
  16. la 3 no són les estrelles?

    em sembla que sa lluna l'havia posat en singular i no estava encertada, però clar, per Nadal una estrella (l'estrella) no és ben bé igual que les estrelles, així que provo. Tot sigui per aconseguir una mica de xocolata.

    ResponElimina
    Respostes
    1. no, "estrelles" no hi cap :-)))

      Però... ni idea...

      Elimina
    2. Siiiiiiiiiiii, clar!! :-DD

      LES ESPELMES!!!!

      És? ;-))))))

      Elimina
  17. He fet tard i ja hi he trobat les solucions. Però seguiré la cadena i faré circular aquestes endevinalles nadalenques!
    Gràcies!

    ResponElimina
  18. boníssim! la millor endevinalla el misteri de les hores i les post programades i publicades boníssim!
    ha estt genial si no mireu quants comentaris hehehe

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Ens encanten els comentaris, són com regals virtuals!

Entrades populars